середа, 25 березня 2020 р.

Перелік нових форм та методів організації методичної роботи з педагогічними працівниками

1.     Аукціон
2.     Методичний фестиваль
3.     Методичний турнір
4.     Фестиваль педагогічних ідей і знахідок.
5.     Ділова гра, рольова гра, «мозковий штурм», педагогічні дискусії, дебати, аналіз педагогічних ситуацій
6. Тренінги.
7. Майстер-класи творчих, досвідчених вчителів, вчителів-експерементаторів.                                          
8. Педагогічна майстерня.
9. Гурток якості.
10. Методичний бенефіс.
11. Методична панорама.
12. Методичний дискусійний клуб.
13. Методична олімпіада-конкурс.
14. Методичний брейн-ринг.
15. Педагогічні гостини.
16. Захист планів методичних об'єднань.
17. Рольова гра
18.Відкритий педагогічний клуб.
19. Діалогічна пара.
20. Методична оперативна нарада.
21.  Група взаємовідвідин і підтримки.
22. Самоосвіта. Звіт про курсову підготовку. Огляд наукової, методичної, педагогічної літератури. Творчі відрядження, екскурсії.
23. Творчий майданчик.
24. Випуск методичних бюлетенів.
25. Стажувальний майданчик.
26. Складання й обговорення поурочних і методичних розробок; спільна підготовка і вивчення складних у методичному плані тем, розділів програм.
27. Дидактична майстерня.
28. Вернісаж факультативних занять та спецкурсів;
29. Прем’єра творчого пошуку;
30. Тиждень авторських уроків.
31. Тиждень нестандартних уроків;
-   28. Різноманітні види спільної практичної роботи викладачів (підбір практичного матеріалу до уроків, позаурочних заходів, текстів письмових робіт, задач, виготовлення наочних посібників, обладнання кабінетів, майстерень, куточків тощо).


Педагогічна майстерня. Засідання педагогічної майстерні доцільно проводити один раз на місяць у різних вчителів за графіком, складеним керівником ШМО і затвердженим директором школи. Планування роботи педмайстерень необхідно здійснювати диференційовано: для молодих, досвідчених та творчих педагогів.

Методичний бенефіс - групова форма роботи, яка передбачає комплексне ознайомлення з носієм ефективного прогресивного педагогічного досвіду: доповідь-розповідь про зміст досвіду, вивчення творчої лабораторії (робочого кабінету вчителя), ознайомлення з розробленими дидактичними матеріалами, сценаріями уроків, відвідування відкритих уроків тощо.

Методична панорама - колективно-групова форма роботи, що передбачає ознайомлення з досвідом педагогічної діяльності групи вчителів, який має спільне тематичне спрямування.
Методичний дискусійний клуб - групова форма, різновид ділової гри, що проводиться з метою підвищення інтересу до певних педагогічних проблем, вивчення рівня орієнтування вчителів у їхньому змісті, навчання їх комунікативності.
Група взаємодії . Декілька вчителів у зв’язку з професійною необхідністю протягом певного часу сумісно готуються до уроків, аналізують стан процесу і одержані результати, проводять позакласні заходи.

Педагогічні гостини - індивідуально-групова форма, яка передбачає взаємообмін педагогічними делегаціями різних за напрямками ШМО, різних шкіл району з метою обміну досвідом.
Відкритий педагогічний клуб - інноваційна, самокерована і саморегульована форма організації педагогічного спілкування, що будує свою діяльність на принципах рівності, самодіяльності і самоуправління. Спрямована на згуртування колективу, стимулювання і підтримку педагогічної творчості, покращення інформаційного забезпечення педагогів, на об'єднання вчителів із спільними громадськими, професійними та особистими інтересами. Передбачає розширення навичок комунікативної культури.

Діалогічна пара - представляє не стільки форму організації діяльності, скільки жанр. У режимі діалогу можна проводити навчання педагогів у межах процедури „акваріум" (усі зацікавлені особи сідають навколо дискутуючих і на першому етапі відбувається рефлексування ситуації, тобто обговорення позиції сторін, аргументів, переваг). Діалогічна пара заздалегідь визначає спільно з керівництом і ШМО значущу психолого-педагогічну або дидактичну проблему і готується до її обговорення, потім проводиться публічний діалог в „акваріумі".

Група взаємовідвідин і підтримки - члени РМО домовляються між собою і, якщо це необхідно, з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів, що вони будуть відвідувати один в одного уроки і позакласні заходи, спільно готуватися до подання проміжних результатів, характер діяльності.
Інформувати педколективи про досягнення педагогічної науки, ППД, окремі творчі знахідки своїх колег допомагають методичні бюлетені.
Вони бувають тематичні (присвячені якійсь одній проблемі), оглядові (розкривається зміст однієї з проблем, актуальної для вчителів школи). Зокрема, наведемо для прикладу окремі теми, які є традиційними для шкіл.
·  „Увага, цікавий досвід”;
·  „Чого навчатися у своїх колег?”;
·  „Є ідея”;
·  „Запрошуємо до розмови”;
·  „Радимо застосувати в своїй практичній діяльності”;
·  „Творчість вчителя на уроці”.

  Стоп-кадр  (фрагменти уроків). Учитель демонструє нестандартні прийоми, методи, засоби навчання, у тому числі інтерактивні методи, саморобні навчальні посібники, ігри тощо.
 Калейдоскоп нестандартних уроків, у ході якого аналізуються творчі знахідки вчителів: уроки-роздуми, диспути, лекції, семінари, заліки тощо.
 Трибуна вільних думок. Учителі захищають моделі уроків, беруть участь у диспуті “Джерела педагогічної творчості”.
  Педагогічна реклама. Суть його полягає в тому, що слухачі рекламують ту педагогічну технологію, яка їм найбільше імпонує.
Реклама може здійснюватись за таким планом:
1.     Візитна картка технології.
2.     Адреси досвіду.
3.     Джерела інформації.
4.     Відповідна літерату-ра з даного питання.
5.     Рекомендації щодо впровадження еле-ментів нововведень у роботу з учнями

Методичний міст – найкраща форма методичної роботи, яка проводиться для розвитку практичних навичок  з проблем навчання й виховання. Методичний міст – різновид дискусії, яка відрізняється складом учасників.

Немає коментарів:

Дописати коментар